Programma 2 Verkeer, vervoer en waterstaat

Speerpunten

Wat hebben we daarvoor gedaan?

In 2020 is de firma Go Sharing van start gegaan met de introductie van elektrische scooters als alternatief voor het voor- en natransport van en naar het openbaar vervoer. Inmiddels zijn er 20 scooters geplaatst in Maassluis.
Met Go Sharing zijn er afspraken gemaakt om de overlast zoveel mogelijk te beperken.

Om makkelijker laadpalen te kunnen realiseren, niet alleen vraaggestuurd maar ook opdracht gestuurd, zijn we als gemeente Maassluis eind 2020 aangesloten bij de concessie van Rotterdam, deze gaat in juli 2021 in. Hierdoor is het makkelijker geworden om komende jaren laadpalen te plaatsen en kunnen wij voldoen aan de landelijke richtlijnen (NAL). Het aantal laadpalen binnen Maassluis is in 2020 is met 14 uitgebreid.

Er is een samenwerkingsovereenkomst getekend met de MRDH voor de aanleg van de Metropolitane fietsroute Nadere uitwerking van de route volgt medio 2021.

Wij zijn gestart met het opstellen van de Mobiliteitsvisie die is in afrondende fase.

De gezamenlijke studie, met Westland en Midden Delfland,  naar de ontsluiting rond de afritten 6 en 7 is afgerond. Naar aanleiding van de uitkomsten van dit onderzoek wordt een gezamenlijk naderonderzoek gestart (2021) om de gevolgen van de voorgestelde maatregel rond afrit 7 in kaart te brengen.  Voor de bereikbaarheid rond afrit 6 is inmiddels door Westland een inrichtingsplan gemaakt die zorgt voor een betere ontsluiting.

De bewegwijzering voor auto's is verbeterd door het afronden en uitvoeren van het bebordingsplan.

Deze pagina is gebouwd op 07/08/2021 16:02:59 met de export van 07/08/2021 15:05:49