Programma 3 Economie en citymarketing

Speerpunten

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Net zoals in voorgaande jaren heeft de gemeente Maassluis nauw samengewerkt met ‘Ervaar Maassluis’ om Maassluis lokaal, regionaal en nationaal op de kaart te zetten. 'Ervaar Maassluis' is de marketingorganisatie die, gesteund door vele vrijwilligers, Maassluis promoot. De veranderde wereld door de pandemie heeft ook gevraagd om anders te werken en nog meer maatwerk te leveren.

Vakantie in eigen land
Eén van de effecten van de pandemie is dat veel meer Nederlanders in eigen land op vakantie zijn gegaan. Doordat vakanties in het buitenland simpelweg vaak niet mogelijk waren hebben veel Nederlanders het eigen land (her)ontdekt. Ervaar Maassluis heeft hier slim op ingezet door samen met het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen een campagne op te zetten om Nederlandse te stimuleren om te recreëren in eigen land.

Vindbaarheid
Voor het gemak van toeristen en recreanten hebben we de vindbaarheid van recreatieve locaties in Maassluis vergroot door bewegwijzering aan te brengen in de stad. Ook hebben we informatieve borden met toeristische informatie aangebracht bij de camperplaatsen en de passantensteiger.

Binnenstad
Samen met de centrummanager hebben we gerichte acties ondernemen om de historische binnenstad nog aantrekkelijker te maken voor het publiek. Zo hebben we veel ingezet om, ondanks de coronamaatregelen, de binnenstad toegankelijk te houden. Bijvoorbeeld door looproutes te creëren of terrassen tijdelijk te verruimen zodat bezoekers beter afstand konden houden.

Voorbereiding

In 2020 zijn we ook gericht met de toekomst bezig geweest. Zo hebben we een goede basis gelegd om de komende jaren beter zicht te gaan krijgen op het aantal toeristen en/of recreanten dat de stad bezoekt. Ook hebben we de basis gelegd om het Buitengewoon Provinciaal Landschap (BPL) in en rondom Midden Delfland op de kaart te gaan zetten bij bewoners en regionale recreanten. Samen met de Metropoolregio Rotterdam Den Haag kijken we breder dan onze eigen grenzen om gezamenlijk de vrijetijdseconomie in de gehele regio te versterken. Tot slot zijn we blij met de inzet die betrokken culturele partijen hebben gedaan rondom de sleepboothaven. Hierdoor kunnen we in 2021 verder gaan om gezamenlijk de aantrekkelijkheid van maritiem Maassluis te vergroten.

Deze pagina is gebouwd op 07/08/2021 16:02:59 met de export van 07/08/2021 15:05:49